.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیگران کاشتند و ما خوردیم!
ولی اله پاشا
دیگران کاشتند و ما خوردیم!

سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی پشت سر گذاشتیم که همانند عرف سالهای پیش مدیران دستگاههای اجرایی ازتریبونهای مختلف اقدام به ارائه ی گزارش عملکرد خود نمودند.
آنچه امسال را با سالهای پیش در این خصوص متفاوت می نماید، قیاس اقدامات دولت نهم طی سه سال اخیر با عملکرد دولت های پیشین دربیست و هفت سال گذشته است.پیش از این رسم بر این بود که دولت ها اقدامات خود رادرمقابل با قبل ازانقلاب به ترازوی قیاس می گذاشتند، اما امسال به گونه ی دیگری شد.حال چه شباهتی بین دولت های پیشین با رژیم گذشته هست ، نمی دانم!

اگر چه منکر تلاش و دستاوردهای دولت نهم نیستیم اما باید بپذیریم و عقل نیز حکم می کند بسیاری از پروژه هایی که در این سالها به ثمر نشست محصول مطالعه ، تحقیق و اقدامات انجام شده در دولت یا دولت های گذشته است.
به عنوان مثال می توان به موضوع انرژی هسته ای ، پرتاب ماهواره ی امیدبه فضا و پروژه ی عظیم پارس جنوبی و دهها پروژه ی دیگراشاره کرد که از مهمترین اقدامات دولت های پیشین طی دو دهه ی گذشته بود و در ماههای اخیر تکمیل و بهره برداری شد.

حال باید منتظر ماند و دید تا دولت نهم چه اقدامات و پروژه های مهم و زیر بنایی را آغاز کرد تا در آینده توسط دولت های وقت به بهره برداری برسد.
به قول فرزانه ای :«در جهان هیچ چیزی محصول خودش نیست . نتیجه خود و پیرامونش می باشد.»

با این همه شاید انکار گذشته در ضمیر ناخودآگاه ما نقش بسته است و به مرور به صورت عادت تاریخی در وجود ما بروز می کند . غافل از این که آیندگان نیز ما را انکار خواهند کرد و این دور تسلسل هزینه های سنگین و گاه جبران ناپذیری را بر ما و نسلهای آینده تحمیل خواهد کرد.

باید همواره این بیت معروف را آویزه ی گوش جان کنیم که: دیگران کاشتند و ما خوردیم - ما بکاریم و دیگران بخورند.

ولی اله پاشا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.